تراکز مدرن | TRUCKSMODERN

مرجع تخصصی بازی های کمپانی SCS Software

نقد و بررسی بازی ATS

نوشته شده توسط: سامان سالمی زاده در ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۹
 

بازی‌های شبیه‌ساز مدت نه‌ چندان طولانی است که وارد صنعت داغ بازی‌های ویدیویی شده‌اند و حسابی دل طرفداران را به دست آورده‌اند. یکی از شاخه‌های بازی‌های شبیه‌ساز، شبیه‌سازی ماشین بوده که نسبت به دیگر شاخه‌ها از محبوبیت بیشتری برخوردار است. مدتی است بازی سبک شبیه‌ساز American Truck Simulator منتشر شده و توانسته بازخوردهای نسبتا خوبی از کاربران بگیرد؛ اما آیا این بازی توانسته انتظارت تراکز مدرن را برآورده کند؟ برای گرفتن پاسخ این پرسش در ادامه با  نقد و بررسی بازی American Truck Simulator همراه تراکز مدرن باشید...

 

تاخت و تاز سلطان جاده‌ها | بررسی بازی American Truck Simulator

الحق و والانصاف رانندگی با ماشین‌های سنگین و درنوردیدن جاده‌ها چیز جالبی است و ایده‌اش ستودنی است؛ بازی‌های این سبک (از جمله Euro Truck) بسیار جذاب‌اند و برای مدتی طولانی شما را پای بازی نگه‌ می‌دارند. اما به نظر می‌رسد دیگر دوران Euro Truck به‌پایان رسیده و نوبت، نوبتِ American Truck است!

ناشر بازی American Truck Simulator، scs سافت‌ور، با تبحر تمام بازی را توسعه داده و توانسته بازی را هرچه بیشتر واقع‌گرایانه کند. اما یک لحظه صبر کنید! می‌خواهیم یک چیز را به شما بگوییم … ما بازی American Truck Simulator را یک «کپی هنرمندانه» از بازی محبوب Euro Truck Simulator 2 می‌نامیم! واژه «کپی هنرمندانه» بر می‌گردد به همان تبحر سscs saftwar!

 

بررسی بازی American Truck Simulator

 

یک نسخه بهبود یافته (و البته جذاب‌تر) از بازی Euro Truck Simulator 2 است؛ از دید شخصیت بازی گرفته تا نحوه رانندگی کردن؛ تقریبا در بسیاری از قسمت‌های بازی المان‌هایی از Euro Truck Simulator 2 دیده می‌شود که خب البته آن‌قدر هم بد نیست! درست است ایده جدید در بازی کم است اما هرچه باشد آن المان‌ها بهبود یافته‌اند و این خود چیز بسیار خوبی است.

هرچند American Truck Simulator در سال 2013 معرفی شد، اما برای اولین بار در جریان نمایشگاه E3 2015 به نمایش گذاشته شد و از همان زمان نمایش E3، بسیاری از طرفداران این سبک را مجذوب خود کرد.

 

تریلر رسمی بازی America Truck Simulator

 

دنیایی وسیع پیش‌روی شما

نقشه بازی American Truck Simulator بسیار وسیع و درگیرکننده است و شما را ترغیب می‌کند که هرچه بیشتر مناطق آن را کشف کنید. بیش از ۱۰۰ شهر متنوع در بازی وجود دارند که در هر کدام چیزهای متفاوتی وجود دارد؛ چیز جالبی که در بازی دیدیم تنوع ساختمان‌های بعضی شهرهای بازی بود که باید به‌خاطر این موضوع به scs saftwar تبریک گفت؛ این تنوع در بازی‌ ای با این حجم کم واقعا ستودنی است …

 

بررسی بازی American Truck Simulator

داستان بازی از شهرهای کالیفرنیا و نوادا آغاز می‌شود و به تدریج تمامی آمریکای شمالی را در بر  می‌گیرد. تنوع ماشین‌های بازی نیز در نوع خود جالب است و این امکان را به شما می‌دهد که سوار ماشین موردعلاقه خود شوید.

مدتی پس از عرضه رسمی بازی، ایالت آریزونا نیز در قالب یک بروزرسانی به بازی اضافه شد و بازی  را هرچه بیشتر وسیع کرد. اما این تمام اجرا نیست؛ رئیس کل scs saftwar رسما اعلام کرد که قرار است در بروزرسانی‌های بعدی، شهرهای مکزیک، تگزاس و حتی واشنگتن به بازی اضافه شوند. هم‌اکنون در بازی شهرهایی همچون سان فرانسیسکو، اوکلند، سانتاکروز، اکسنارد، لس آنجلس، هرن و … وجود دارند.

از همان لحظات آغازین بازی حس بودن در بازی Euro Truck Simulator 2 به شما دست می‌دهد. تیزر اول بازی American Truck Simulator نیز دقیقا همان تیزر Euro Truck Simulator 2 است (که البته علت این امر این است که توسعه‌ دهنده هر دو بازی یکی است! ولی ای کاش این تیزر در بازی American Truck Simulator حداقل پس از ویدیوی دومی پخش می‌شد تا دیگر اینقدر شبیه هم نباشند!).

صفحه طراحی پروفایل و انتخاب ماشین‌ها و انتخاب نام حتی یک‌ذره هم با بازی Euro Truck Simulator 2 مو نمی‌زنند و این موضوع در همان اوایل بازی حسابی تو ذوقتان می‌زند. در آغاز بازی با یک مرحله آموزشی از شما پذیرایی می‌شود که باز هم ایده جدیدی در آن دیده نمی‌شود و کپی هنرمندانه‌ای از بازی Euro Truck Simulator 2 است.

 

گرافیکی خوب اما بد!

ما گرافیک بازی American Truck Simulator را نسخه بهبود‌یافته گرافیک بازی Euro Truck Simulator 2 می‌نامیم. در ذهن خودتان دقیقا همان المان‌های گرافیک بازی Euro Truck Simulator 2 را به‌صورت (نسبتا!) بهبودیافته تصور کنید. این‌که می‌گوییم بهبود یافته منظورمان یک گرافیک نسل هشتمی عالی که نیست! محیط این بازی از تنوع بسیار بالایی برخوردار است و تنوع رنگی کم نظیری دارد؛ سبزه‌ها، گیاهان و درختان به زیبایی طراحی شده‌اند اما این زیبایی فقط محدود به تماشای آن‌ها از نزدیک است!

متاسفانه جزئیات محیط دوردست اصلا جذاب نیستند و تماشای آن‌ها بیشتر زجرآور است تا اینکه جذاب باشد! یک نکته جالب درمورد گرافیک این بازی طراحی جذاب آسمان و ابرهاست که حسابی در دل می‌نشیند.

طراحی ماشین‌های بازی نیر در سطح خوب طراحی انجام شده و معلوم است که حسابی روی آن‌ها کار شده است. در کل American Truck Simulator از گرافیک نسبتا قابل قبولی برخوردار است و به دلایلی که ذکر کردیم، نمی‌تواند هر کسی را مجذوب خودش کند.در بسیاری از نقاط بازی شاهد افت فریم بودیم که خب این موضوع برای بازی‌ ای به این شکل و شمایل چیز جالبی به حساب نمی‌آید.

 

بررسی بازی American Truck Simulator

چاشنی این گرافیک نه‌ چندان جالب یک گیم‌ پلی نه‌ چندان جالب‌تر! است که متاسفانه اصلا نسبت به Euro Truck Simulator 2 بهبودی به خود ندیده است؛ ما از گیم‌ پلی Euro Truck Simulator 2 اصلا راضی نبودیم و همین موضوع درمورد American Truck Simulator نیز صدق می‌کند.

اما نکته جالب‌توجه بازی آب‌ و‌ هوای داینامیک و پویای بازی است که به زیبایی طراحی شده و بازی را واقع‌گرایانه‌تر کرده است. با گذر زمان آب‌ و‌ هوا به شکل کاملا داینامیک تغییر می‌کند؛ اما این تغییر فقط جنبه نمادین ندارد بلکه متسقیما بر روی روند بازی تاثیر می‌گذارد و رانندگی در شرایط مختلف را از هم متمایز می‌کند؛ به‌طور مثال رانندگی در هوای بارانی بسیار مشکل‌تر از هوای آفتابی است و دید کم شب هم در بسیاری از مواقع رانندگی را بسیار مشکل می‌کند.

مکانیک ماشین‌ها نیز بسیار عالی است. اگر تصادف کنید ماشین‌تان آسیب می‌بیند و رانندگی با آن مشکل می‌شود. اگر ماشین‌تان آسیب ببیند ممکن است به یک‌ باره در وسط جاده ماشین از حرکت بایستد و از این قبیل مشکلات برایتان پیش بیاید. چیزی که کمبود آن در بازی حس می‌شود عدم تخریب‌ پذیری ماشین‌های بازی است. به‌طوری که اگر با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت هم به مانعی برخورد کنید، شکل ظاهری ماشین‌تان آخ هم نمی‌گوید!

تکسچرهای بازی نیز زیاد تعریفی ندارند و ما نتوانستیم آن‌طور که باید با آن‌ها ارتباط برقرار کنیم. تنوع ماشین‌های موجود در بازی نیز بسیار بالاست و این موضوع بهبود تلقی می‌شود. این تنوع بالا چیز خوشحال‌کننده‌ای است اما متاسفانه عدم تخریب‌ پذیری این ماشین‌ها موجب می‌شود آن چنان از تنوع آن‌ها لذت نبرید. 

 

بررسی بازی American Truck Simulator

صداگذایِ بی‌نقص؛ در حد یک بازی شبیه‌ساز!

 

قبل از هر چیز لازم است بدانید اگر می‌خواهید از صداگذاری بازی لذت ببرید باید از موسیقی متن فاکتور بگیرید. راستش را بخواهید موسیقی متن بازی چندان چنگی به دل نمی‌زند و اگر آن‌را به کل قطع کنید خیلی بهتر است! اما در عوض صدای ماشین‌ها به بهترین‌ شکل ممکن طراحی شده است و حس خیلی خوبی به شما می‌دهد. چه صدای بوق چه صدای موتور ماشین؛ همه و همه در یک کلام عالی‌اند و حس بودن در یک ماشین واقعی را به شما القا می‌کنند.

امتیازات بازی American Truck Simu

 

داستان: 6 از 10

گرافیک: 7.5 از 10

گیم پلی: 6 از 10

موزیک و صدا: 6 از 10

 

امتیاز کل: 6.4 از 10

امتیاز کاربر: 4.8 از 10

 

امید واریم مطالب مفید بوده باشه و از این بازی لذت کافی رو برده باشید.

 

منبع: www.trucksmodern.vcp.ir


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

نوشتن دیدگاه